14 juli 2010

Eindelijk weer eens een verslag van 3 fietsritten

Hallo mensen,

Het is al een tijdje geleden dat ik eens een verslagje heb geschreven maar hier eindelijk weer eentje.

Ben vorige week woensdag nog weesten fietsen.

Klein rondje was echt super warm.

Ik ben niet ver geweest.

Maar toch weer eens gereden.

Was weer een tijdje geleden.

Ik vertrok rond half 2.

En ik kwam aan de Cerestar.

En ik zag iemand in zijn blote lijf rijden, en wie was het??

Ik dacht dat het Poecke was.

Dus ik roepen èla.

En hij wachtte op mij.

Dat vond ik wel sympathiek.

Poecke is nog een ex-prof geweest.

Dus wij samen vertrokken richting Sluiskil.

Maar toch zie je dat, dat Poecke een ex-prof is.

Want hij zei tegen mij.

Als je in een sprint zit.

Moet je je arm een beetje los houden.

Want dan gaan ze arm tegen arm in de sprint en als je arm vast aan je stuur houden.

En hij deed dat voor.

Ik lag ver in de gracht.

En dan gingen we richting de brug van Terneuzen.

En hij zei tot dat bordje gaan we sprinten.

Ik zei oke Theo.

Dus deden we dat ook.

En wie won er !!

Ik (Yes,yes,yes,yes, en nog eens yes ).

In het begin reed hij niet hard , maar opeens gingen we onder de brug en begon hij door te trekken or.

En dan zijn we richting de sluizen gegaan.

Hij ging naar links en ik naar recht.

Want moest nog iets ophalen in Koewacht.

Dus dan op het gemakje verder gereden richting Axel.

Het was druk van de fietsers.

Want het school was natuurlijk uit rond die tijd.

Dus dan verder gereden tot aan Axel.

En daar nog even op een bankje gezeten, even genieten van het mooie weer.

En dan weer vertrokken.

Zo langs Westorpe.

Op die (ongeveer) 4 km kasseien.

En dan op de brug van ’t Sas.

En dan weer nasar huis.

Had dan ongeveer 40 km met een gemiddelde van 27,4 km/u.

Niet hard gereden, maar toch lekker gereden.

En dan ook nog Zondag gaan fietsen.

Het was een trainingsritje met de club.

Dus dan rond kwart over 9 (9:15) naar de Rabo vertrokken.

We waren met 12 man dacht ik.

Het was redelijk lastig want we reden weer flink door.

1 keer kop gedaan.

En dan het wiel maar gevolgd.

Het was maar een trainingsrondje dus me niet over de kop rijden .

In het begin naast Patrick Van Hulle gereden en daarna naast Danny Soethaert.

Er zat nog redelijk veel wind.

En het was ook weeral heel warm.

Hoe we hebben gereden weet ik al niet meer.

Ik dacht langs de dijk van Terneuzen enzo.

Was wel nog leuk.

En heel rap weer thuis.

Want we hadden 67,8 km met een gemiddelde van 30,9 dacht ik.

Nogmaals het was zeer warm

En dan ben ik vanmiddag ook nog gaan fietsen.

Ben rond 1 uur naar de Rabo vertrokken.

Was nog aan’t twijfelen of ik wel zou gaan.

Want ze gaven niet al te best weer af.(op bijenradar ook eerst even gekeken en ze gaven rond half 4 heel veel regen af!!)

Maar uiteindelijk toch gegaan.

Opeens kwamen er 2 mannen af van de club(Willy de Martelaere en Henk Dhaene)

En dan kwam Henk Peters er nog aan, en Patrick Van Hulle en natuurlijk onzen Frits Schaut.

We waren ook eerst aan ’t twijfelen of we wel naar daar gingen gaan want het was wel 100 km hè.

Dus we zijn gewoon vertrokken en dan gingen we onderweg wel eens kijken, hoe het weer was.

En die zeiden dat ze maar 1 uurtje en een half gingen fietsen, want ze wouwen voor het slechte weer thuis zijn.

Dus die zijn ongeveer 10 km meegereden en dan hebben we ze afgehaakt voor een korter rondje.

Dan beleven we nog met ons 4-en over.

Opeens viel ik bijna mijn bidon viel uit mijn handen, en ik moest de kant in rijden.

Ik heb maar 1 keer kop gedaan.

En dan hebben die mannen alsmaar omgewisseld voor kop.(elk 2 beurten kop)

Opeens zeiden we tegen elkaar wat gaan we nu doen.

Patrick wou eerst naar Hoofdplaat en daar wat drinken.

Maar we zijn gewoon nog een stukje verder gereden.

Maar opeens zag het er zo slecht uit donker enzo.

En dan hebben we ons rondje verkort en niet naar Retrechement gereden ofzoiets.

We hebben ook nog 1 keer mis gereden.

Dan kwamen we aan die Groente boer en recht kan je richting huis en rechtdoor richting Terneuzen

En wij gingen recht, en Henkie ging rechtdoor.

Dan nog redelijk goed doorgereden.

We reden al de hele weg eigenlijk heel goed door.

Patrick zei ik heb wel al wat muntjes genomen HÈ dylan(zogezegd sprint muntjes.)

Die neem ik ook altijd.

Zo soort suikertjes.

Maar toch heeft Patrick nog gesprint.

Ik kwam er net niet meer bij.

Het was ook onverwacht.

Maar ja, volgende keer beter hè.

Ik ben niet zoals die echte sprinters.

Die mijn mooie helm tegen de grond smijt enzo.

Maar ja, het ritje was alweer gedaan.

We hebben nog een heel klein buitje gehad + een paar spetters.

Maar mannen we waren op tijd thuis.

Dus dan kwam ik thuis .

En we hadden 59,3km

En we hadden er 1:57;27 over gedaan.

En we hadden 30,2 km/u.

!!Mannen bedankt voor de leuke FIETSDAG!!

Bedankt om mijn verslagje te lezen, en tot de volgende.

Gr Dylan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten