19 juli 2010

Maldegem-Groede-Maldegem

Hallo beste lezers van mijn blog,


Ik ben zaterdag(17 juli) gaan fietsen met de club
Het was rond half 9 aan de Rabobank .
Dus wat gegeten, me wat gewassen.
En dan mij aangekleed.
Deed eerst korte mouwen + korte broek aan.
Maar we waren bijna bij de Rabo en ik keerde me om ik zie tegen mijn pa.
Dat ik toch maar lange mouwen ging aandoen.(achteraf geen spijt van gehad).
Dan zij mijn pa ,Dylan wacht jij dan maar op het hoekje van de Denderdreve.
Bij dat mooie huis, dan pikken we je daar wel op.
En ik zei oke pa, zal ik doen.
Na daar ongeveer 5 min. wachten begon het te spatteren, en toen kwamen ze er ook aan.
Dus dan zijn wij richting het cafe geweest.
Dat was aan het einde van de Denderdreve.
We waren met ons 5-en, niet zoveel .
Hier de namen : Peter Jansen, Barry de Rijcke, Chris Soetens(mijn pa), Angelo Roelandt, en natuurlijk ik ook.
Dan hebben we ons ingeschreven(het was 2 euro per persoon) en dan vertrokken voor de 105 km lange tocht.
Dan op het gemakje vertrokken, we moesten nu richting Groede.
We hebben super veel gelachen.
We waren vertrokken en toen begon het al te regenen.
We moesten gele pijltjes volgen met een rode punt.
Het begon alsmaar harder en harder te regenen.
We gingen richting de kust en Angelo zei : ik heb gekeken naar de buienradar en richting Groede zal het zonnetje wel schijnen.
Dus we gingen richting Groede, en toen begon het zonnetje te schijnen.
We kwamen dan aan de eerste stop, en we waren drijfnat.
We gingen dan op onze kaart een stempeltje zetten.
En Peter Jansen heeft ons dan getrakteerd.
We zagen daar mensen, en die gingen met hun sokken lopen.
Schoenen deden ze dan uit.
En dan liepen ze naar binnen op hun sokkken.
Alle deelnemers kwamen vuil en nat aan.
Het waren vooral veel Belgen.
Die rijden door regen en wind.
Het was wel koud de eerste uren(14 graden).
Dan op het gemakje wat gedronken.
En dan nog even naar de WC geweest.
Het was een grappige wc, je moest gelijk in een bak plassen.
We moesten veel lachen, want die Belgen waren serieus aan het vloeken, en dan moesten wij wel lachen .
Want die hebben soms wel een leuk accent .
Dan zijn we weer vertrokken voor het 2e deel.
En toen hadden we het allemaal koud .
Er zat heel veel wind.
Angelo en Peter Jansen hebben met hun 2-en heel de weg op kop gereden.
Die mannen reden echt heel goed en soepel ondanks de wind en de regen.
We hebben ook nog even achter een groep uit Zomergem gereden, maar opeens ging de snelheid zelfs onder de 25 , toen hebben we ze voorbij gereden.
Want ik dacht dat Angelo anders in slaap ging vallen.
Mijn pa heeft wel een paar keer een tikje aan Angelo gegeven.
Voor de snelheid wat te doen zakken.
Want we reden flink door!!
En Angelo en Peter deden het ook.
Want samen uit, samen thuis zeg ik altijd!!
Onderweg zeiden we al tegen elkaar, dat het slecht gepijlt was.
Ze waren heel s=zuinig met hun pijltjes te plaatsen.
Na ongeveer 35 km waren we weer bij de volgende stop.
Niet naar binnen gegaan, want het want het was in Maldegem.
We waren ons slot ook vergeten.
Want vorig jaar is mijn pa zijn fiets gestolen in Maldegem.
Dus hebben we gewoon even naar binnen geweest om weer een stempeltje te laten zetten op ons kaartje.
Terwijl er altijd iemand bij onze fietsen bleef staan.
En dan weer vertrokken.
We waren ongeveer 7 km weer weg.
En toen waren we het spoor kwijt.
Dus dan hebben we via een weg waar geen einde aan was.
Richting Watervliet gereden,en zo via Assenede zo weer naar Sas.
Op het einde begon ik er een beetje door te zitten.
Mannen allemaal bedankt voor de mooie regenachtige rit.
En mooi gereden van de 2 mannen, die heel de rit op kop gereden hebben.

Op het einde stond er op het tellertje : 104,9 km met een gemiddelde van 29,2 km/u.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten