28 juni 2010

Ludo Dierckxsens Classic 135,7km -27,3km/u

Hallo beste lezers van mijn blog,

Ben eergisteren (26 juni 2010) de Ludo Dierckxsens weesten rijden.

Ben al rond kwart voor 7 uit mijn bed gesprongen(want als de wekker gaat, dan moet je er natuurlijk wel uit.).
Dan heb ik weer wat vla gegeten, wat tv gekeken, en dan heb ik mij wat gewassen.
En dan mij aangekleed.
Ze gaven goed weer af, dus dan heb ik voor korte mouwen en korte broek gekozen.
Dan de spullen in de auto geladen, en de fietsen op de auto gezet.
En dan vertrokken, richting den Ludo.
Na ongeveer 1 uurtje in de auto zitten belde John waar we waren.
Want die reed rechtstreeks naar daar.
Dat was dan korter voor hem.
Want Johnnie woont in Middelburg, dat is aan de overkant.
En we moesten dan nog 10 min. rijden, en dan kwamen we aan.
John was er al.
Dan waren wij er ook bijna, maar dan mochten we dat ene straatje niet zeker, dus dan moesten we maar 5 min. omrijden dju, dju, dju en nog eens dju.
Dan kwamen we aan, en dan moesten we van een man in een weide parkeren.
En dan klopte er iemand op ons raampje en het was den John.
Dus dan onze spullen aangedaan, fietsen van het fietsenrek gehaald en dan maar eens vertrokken.
Als we daar kwamen aan de fietsenstalling zagen we de grote man : Ludo Dierckxsens.
Mijn pa zag hem staan , maar ik niet.
En mijn pa zei : ken je hem.
Ik zei nee wie is da, en het was hem.
Wel leuk om Ludo D. nog eens te zien.
Hij reed met een Moosez(ofzo iets).
Dan zijn we ons gaan inschrijven, het was in een voetbalkantine.
We moesten op een heel smal trapje lopen, dat was ook niet alles or met die schoenen (klikpedaal).
Als we boven kwamen (van de trappen) zijn we ons gaan inschrijven.
Wij hadden een vergunning dus moesten maar 3 euro betalen, trouwens ik moest maar 1 euro betalen.
Dan nog even de routebeschrijving meegenomen.
Je weet maar nooit hè.
En dan weer de trappen afgelopen, en dan onze fiets weesten halen.
En ons bonnetje afgegeven, en dan afknippen.
En dan konden we vertrekken voor de lange, en zware tocht de 135 km .
Ik dacht dat we op het gemakje gingen rijden maar we reden van in het begin lekker door, want het 1ste uur hadden we een gemiddelde van 29,2 km/u.
Dus dat is toch wel goed or.
Maar opeens reed een heel groepje achter ons, en mijn pa dacht dat hij lekke band had.
Dus wij stopten, en even gekeken.
Maar geen lek.
Achteraf gezien, een spaak los.
Dus slag op zijn wiel.
Dus na ongeveer 50 km hadden we een bevoorrading.
Die was wel leuk, want Aquaruius stond er.
Dus daar wat bananen gegeten, en wat gedronken.
En de 2 mannen wouden eens plassen.
Dus daar ook nog even een plaspauze gehouden.
En dan na 10 min. gestopt weer vertrokken.
Voor nog 90 km ongeveer voor de boeg.
Dus dan op het (gemakje) vertrokken.
Het was super warm, dus veel drinken.
Maar dat deed ik niet.
Dus (rustig) doorgereden.
Het was ook heuvelachtig, was nog redelijk lastig.
En zeker met dit weer.
Dus na ongeveer een 82 km, was het weer bevoorrading.
Dat was de 2de en laatste bevoorrading.
Dus daar onze bidons even gevuld.
Heb op heel de dag maar 2 bidons gedronken.
En daar hebben we toch een 20 tal min. in de schaduw gezeten.
Daar wat sportdrank gedronken, en wat banaantjes gegeten.
Die sportdrank was niet te drinken.
Niet LEKKER !!!!
Dus dan na ongeveer 20 min. weer vertrokken.
Na de rust begon ik het al wat te voelen.
Maar toch doorgezet.
Opeens zei John tegen mij pa.
Rij jij maar met een groepje mee, ik rij wel met Dylan.
John vroeg alsmaar aan hem of ik geen gelletje wou ofzo iets.
Ik wou dat niet.
Maar opeens stopten we even en heb ik het een beetje opgegeten.
Maar het was niet te vreten.
Dus dan weer vertrokken voor de lastige 10 km.
Yes, opeens kwamen we aan.
Ik was wel heel blij.
Mijn pa was daar al met mijn sporttas.
Dus onze fiets even in de fietsenstalling gezet.
Het waren hele vriendelijke mensen.
En John moest nog om zijn sporttas.
Dus even gewacht op John.
Ondertussen ging ik even om drankbonnetjes.
End an konden we drinken.
We hebben ons buitengezet.
We moesten 2 cola + een plat water .
Dus dat even opgedronken, mijn pa had heel veel dorst.
Want die dronk die cola in 1 keer leeg.
Dus als we allemaal ons drinken hadden opgedronken.
Gingen we ons gaan douchen.
We hebben ongeveer 30 min. gedoucht.
En na ons douchen gingen we even naar boven.
En hebben we daar wat gedronken.
We konden ook wat winnen.
Met enveloppen te trekken.
We hadden natuurlijk geen prijs.
Mocht er 6 trekken.
Maar niks.
Dju,Dju ,Dju,Dju,Dju en nog eens DJU.
Daarna heeft John nog getrakteerd op een broodje.
Ik heb een lekkere hot-dog gegeten.
En John en mijn pa ook een hot-dog met mosterd.
Maar die mosterd was heel straf.
Mijn pa zei: moest ik willen zou ik nog een colatje drinken, maar het was veel te lauw.
Al het drinken was gewoon lauw.
Dus dat is ook niet lekker.
Na een tien tal minuutjes, zijn we vertrokken.
Dan hebben we eerst onze fiets gepakt van de fietsenstalling.
En dan op het gemakje verder gereden naar de auto.
Mijn pa en John nog even gepraat over de Marmotte(nu zaterdag).
Dus dan doei gezegd.
En dan fietsen op de fietsendrager gezet.
En dan vertrokken.
Onderweg nog even gestopt om wat drinken te kopen.
Ik kocht 2 flesjes cola voor mijn pa en 1 pakje koeken voor mijn eigen.
Wie kwamen we daar ook nog tegen.
John stopte daar ook bij hetzelfde tankstation, dus dan nog wat gepraat en dan vertrokken.
Opeens moesten wij links en john rechts.
Dus wij zwaaien .
En toen naar huis gereden.
En dan nog wat tv gekeken.
En s`avonds lekkere frieten gegeten.

In het totaal hadden we 135,7 km met een gemiddelde van 27,3km/u


Geen opmerkingen:

Een reactie posten