23 juni 2010

Sterrit naar Schoondijke

Hallo fietsliefhebbers,

Ik ben vandaag gaan fietsen.

Ik ben vanmorgen om half 7 opgestaan, want had vandaag examen Toegepaste Wetenschappen(STV).
Want ik wou het nog eens overlezen.
Het was niet zo moeilijk.
Dus wat gegeten, en tv gekeken.
En dan ben ik mij maar eens gaan douchen.
Dan ben ik rond 7.35 vertrokken naar school, voor mijn allerlaatste examen.
Dan kwam ik rond 10 voor 8 aan op school, ben heel rustig naar school gereden.
Dan nog wat gepraat met mijn vrienden.
En dan richting de overkant gegaan, voor mijn laatste examen te maken.
Dan kwamen we aan de overkant , en gelijk ging de bel.
Dus gingen wij heel braaf in de rij staan, en zeiden we tegen elkaar succes hè enzo.
Dan zijn we naar binnen gegaan, en onze jas en tas aan de kant gezet.
En dan zijn we voor het examen naar binnen gegaan.
Ik was al om half 10 gedaan, maar we mochten maar om 10 uur weg.
Dus moest ik nog een half uurtje wachten, maar dan gaat de tijd toch heel traag or.
Dus dan mochten we eindelijk weg het was 10 uur.
Ik wou naar buiten stormen maar dat ging niet, we moesten rij per rij naar buiten.
Het was niet moeilijk!!
En dan hebben we nog wat buiten staan babbelen.
En dan na 15 min. staan babbelen ben ik om mijn fiets gegaan, en nog met een paar rond gefietst.

Dan kwam ik thuis, en had honger.
Heb dan 5 koeken binnen gespeeld.
En dan vroeg ik aan mijn pa : ik zou graag zo een luchthoorn willen, mag ik die gaan halen.
Ja or zei hij.
Dan ben ik erom geweest.
En dan het tafel gezet.
Dan heb ik mij omgekleed, en gewacht om te eten, want mijn pa was om mijn zusje (Yasmine, 8 jaar), en dan hebben we lekker gegeten.
Toen kwam mij ma ook nog thuis, want die was ergens naartoe geweest.
Het was om 1 uur bij de Rabo verzamelen.
Dus mijn pa zei, nu je ma thuis is ga ik ook mee.
En ik zei je mag mee or.
Dus dan op het gemakje naar de Rabo gereden.
En ik zei: wacht even mijn pa komt er zo aan, want die gaat ook mee.
Uiteindelijk waren we met z'n 6-en.
Henk Peters, Dylan Soetens, Chris Soetens, Rudy Delleart, Frits Schaut en natuurlijk ook niet te vergeten onzen Ronny Gras ook, die was weer van de partij or.
Die Ronny is niet normaal, op zo een leeftijd nog zo goed kunnen fietsen.
C'est ne pas normale.
Maar dan zijn we op het gemakje rustig doorgereden naar Schoondijke.
Ik reed in het eerste deel naast Henkie(Pinkie).
Maar na 10 km ongeveer hadden we al pech.
Klapband van Frits Schaut.
Dan hebben we met ons alleen even gestopt.
En Henk ging Frits gelijk helpen, ja ik moest het niet doen want ik kan dat helemaal niet or, nog niet zo makkelijk.
Erop kijken is veel makkelijker.
Frits dacht eerst dat ie moest terugkeren, want er zat een scheurtje in zijn band, maar Henk had wat om erop te leggen ofzo iets.
Na ongeveer 12 min. zijn we weer op het gemakje vertrokken.
Ik deed een paar keer kop mee, maar opeens zei mijn pa blijf nu maar in het wiel zitten, want je rijd je eigen anders kapot.
Dus ik deed dat ook.
Dan naast Rudy even gereden , en dan naast mijn pa.
En dan waren we al in Schoondijke.
Dan hebben we onze fietsen ergens neergeplant, en dan een stempeltje in ons boekje laten zetten.
Ik zei tegen mijn pa : pa ik trakteer je wel het is toch maar 70 cent.
Het was ook zijn geld dat ik bij had.
Dan trakteerde Rudy eens, en mij pa ook eens .
Na misschien 20 min. babbelen lijk de ouwe wijven , zijn we weer vertrokken.
Wat een wind zat er vandaag, mooi weertje.
Dan ben ik naast mijn pa gaan rijden, nu ging ik geen kop meer doen.
Ik fietste soms zonder handen, en mijn pa zei niet doen Dylan straks val je.
Jaja pa zei ik.
Dan was het nog 20 km en dan kwam onzen Danny Schaut ook nog bij die pikte aan.
Dan nog even naast Danny gezeten, en nog wat gebabbeld met hem.
Over de Marmotte, en over van alles en nog wat.
Dan kwamen we aan dat ene punt je kan rechtdoor gaan naar het zigeunerkamp, en recht naar Sas op.
Wij gingen allemaal recht, maar Henk ging rechtdoor.
Want Henk woont in Terneuzen.

Na 64 km kwam ik thuis.
Ik zat er redelijk door, had al 2 weken niet meer gefietst.

We hadden uiteindelijk 64 km met een gemiddelde van 29,3 km/u.

En dan heb ik nog van alles en nog wat gedaan.
En lekker Frieten gegeten.

1 opmerking:

  1. Hey Dylan,

    Lekker getraind, joh !!
    Ronnie is altijd van de partij lijkt wel !!

    Gr. Axel

    BeantwoordenVerwijderen