9 juni 2010

Limburgs Mooiste

Hallo iedereen,


Het heeft een tijdje geduurd met het verslag van Limburgs Mooiste, want had het alsmaar druk met school,...
Dus nu eindelijk het verslag.

De vrijdag (1 dag voor de tocht) hadden we al mijn fiets in de auto gelegd, en onze schoenen + onze helmen.
En het fietsenrek er al opgezet.
Want mijn pa zijn maat van zijn werk ging ook mee.
Die kan ook heel goed fietsen, gaat ook de Marmotte rijden.
Dus ben s`morgens al om ... opgestaan.
Wat gegeten(niet zo super veel, maar wat vla.), mij gewasssen.
En dan mij aangekleed.
Ik heb dan maar gekozen voor in de Tourclub kleren te gaan, en heb een korte broek met korte mouwen aangetrokken.
Daarna hebben we de fietsen erop gezet, en daar kwam John ook aangereden.
Dus dan zijn me vertrokken het was ongeveer 1 uur en 3 kwartier rijden naar daar.
We kwamen daar aan, en hebben ons ongeveer 3 km van de start geparkeerd(ergens aan het voetbalveld daar.)
Want het was al zo druk.
Er hebben 23 000 deelnemers aan meegedaan, dus dat wil wel wat zeggen hè.
Dan zijn we naar de start vertrokken, en dan waren we al mis ze hadden mij gevolgd en ik was een bordje vergeten.
Er stond naar links en ik ging natuurlijk naar rechts.
Maar we hadden onze Tom John.
Die weet overal zijn pad.
Dan zijn we er toch nog naartoe gereden met onze Tom John.
Toen kwamen we ongeveer 1 km van de start en daar konden we al niet voorbij door de drukte van de auto`s dus daar al moeten wroeten om ertussen te geraken.
Maar we zijn er natuurlijk wel tussen geraakt or, dan kwamen we aan de start.
Wat een drukte nogmaals.
Dan gingen we naar een madameke voor onze startnummers om te zetten naar een andere naam de onze.
Want we hadden die overgekocht van het Internet.
Maar die vrouw zei dat moet niet hoor.
En ze zei ook nog het zou misschien wel handig zijn moesten jullie een identietijdsbewijs bij hebben.
Maar dat had ik en mijn pa niet bij.
Maar John wel, want die heeft een gele sticker aan zijn helm zitten, waar al zijn gegevens in staan.
Zo`n sticker is wel handig maar ik vind het niet zo mooi(geen smoel).
Dus dan zijn we onder een boog gelopen(want al fietsend ging dat niet), en dan kregen we iets rood aan ons stuur.
Dan hebben we op ons gemak gereden, want we konden nog niet doorrijden.
Alle route`s waren nog bij elkaar : de 100km licht, de 100 km zwaar, de 150 km waar, de 200,
en de 250 zwaar en 250 licht.
Na ongeveer 3km ofzoiets rijden splitsten we eindelijk.
Dus dan kwam berg nr. 1 die vlamde ik op alleen John ging mee.
Dan wat doseren, en dan berg nr. 2 die vlamde ik ook op, daar kwam ik zelfs als aller eerste aan, dat is ook wel eens leuk or.
Dan ben ik samen met John verder gereden.
En mijn pa ging alleen rijden, hij zei gaan jullie maar.
En wij deden dat ook .
Maar achteraf had ik dat beter nooit gedaan want ik blaasde mijn eigen gewoon op en het was nog 100 km. en nog heel wat hellingen voor de boeg.
Ze hadden me het alsmaar gezegt in de auto op de fiets enzo, dat ik niet van in het begin moet vlammen.
Maar dat deed ik natuurlijk niet hè.
We hebben er ook nog een paar van John zijn club gezien (van Endura Sport in Middelbug), dan is er ook nog een meneer meegereden met ons.
Die meneer was ook nog vriendelijk or.
Maar het was nog 75km en ik begon er al wat door te geraken.
Dan heb ik bij de bevoorrading gewacht op mijn pa.
En dan ben ik samen met M. Chris meegereden.
En John is dan alleen verder gereden.(eenzaam en alleen.)
Maar voor de rest ging het wel goed or.
De bergen gingen goed.
De Yserbosweg was ook wel pittig or.
Wat een warm weer was het zeg, in de zon was het 35 graden.
Het was dus ook dorstig weer, heb misschien in het totaal 4 à 5 bidonnen opgedronken.
En redelijk veel bananen gegeten.

Dit moet ik zeker eens zeggen or.
Wat een organisatie zeg, super.
Maar er was ook een min. punt : de bevoorrading was wel redelijk goed, maar ze hadden geen drinken.
Alleen kraantjeswater .
Bij 2 bevoorradingen kregen we wel Aquarius(LEKKER).

Na 150 km kwamen we eindelijk aan.
We reden niet onder de boog ,want het was daar te druk voor.
Dus liepen we naar de finish toe,John was daar al.
En we zagen ook nog Angelo Roelandt zijn vrouw met nog iemand bij haar staan, ze waren aab het wachten op Angelo.
En die riepen naar ons.
Toen kregen we ook wat drinken, een pintje of een Coca.
Dan liepen we naar John en heb ik nog 2 fricandellen binnen gespeeld, en die gingen wel binnen or, ik had HONGER!!.
Na ongeveer 10 min. in het gras liggen vertrokken we weer op die fiets voor naar de auto te gaan.
Het ging goed richting de auto, maar hadden 1 afslag vergeten.
Ik wist het maar ja, dan hebben we ons maar gedraait en kwamen we veilig en wel aan de auto.
In de auto heb ik wat gelegen als ik aankwam, want ik zat er toch wat door or.
Dan hebben we ons wat omgekleed enzo, en dan mijn fiets weer in de auto gelegd en dan ging de koffer dicht .
We wouden ze fietsen op het fietsenrek zetten en de draaiknop brak godverdomme dan nog af, dan was wel flink balen.
Dat was al de 2de draaiknop dat we afdraaiden.
Dus hebben we dat met een touw van onze sport tassen vastgedaan.
Dat was wel flink balen zeg.


Voor foto`s kijk eens op :
www.sportkiek.nl
Voor de hoogtemeters en de hellingen kijk op :

En voor een video van Limburgs Mooiste kijk op de website van Limburgs Mooiste.
Hele mooie video, duurt lang maar wel mooi.

We hadden 150 km met een gemiddelde van 23,2 km/u.
En met 2335 hoogtemeterverschil, want we hadden iets van 25 hellingen in ons parcours zitten(150km zwaar.)

Zo eindelijk mijn verslagje eens geschreven.
Het was een hele mooie dag.(PRACHTIG)
Iedereen vond het knap dat ik heb heeft uitgereden want het was tenslotte wel 150 km het met 25 hellingen(en geen hellingetjes.)
Bedankt mannen(Chris Soetens, en John van de Kreke).


Tot de volgende rit zekers.


1 opmerking:

  1. Hoi Dylan,

    Erg knap dat je de 150 km hebt uitgereden er zat veel klimwerk in de rode lus en het was ook nog eens erg warm. In Limburg moet je inderdaad altijd wat gedoseerd rijden. Meestal kom je jezelf flink tegen als je in het begin gaat vlammen in de limburgse heuvels. De profs rijden de Amstel gold race ook niet voor niets gedoseerd, de finale begint pas echt op de keutenberg zo`n 10 kilometer voor het einde. In de vlaamse ardennen kun je de heuveltjes wel opvliegen maar in Limburg krijg je gewoon veel minder hersteltijd. Knappe prestatie Dylan !! denk niet dat er veel jongens zijn van jou leeftijd die je dit nadoen.

    Groeten,

    Angelo.

    BeantwoordenVerwijderen