13 mei 2010

De Grinta ! Challenge

Hallo iedereen,

De dag ervoor hadden we alles al klaargezet, en onze fietsen erop gedann.
Dat was wel heel makkelijk or, als alles klaarstaat.

Om kwart over 7 opgestaan wat gegeten niet zo heel veel , mij wat gewassen en dan mijn fiets kleren aangedaan .
Rond kwart voor 8 vertrokken naar Kain daar was het inschrijven.
Als we daar aankwamen was het nog redelijk koud, misschien 6 graden maar.
Dan onze fietsen in de fietsenstalling gezet het was GRATIS, ik snap dat niet van sommige mensen or als het gratis is en ze laten nog hun fietsen los staan, Niet te begrijpen .
Dan ons ingeschreven, het was nog niet zo heel druk .
Toen zijn we vertrokken voor de 110 km .


Na een paar honderd meter zagen we Angelo Roelandt, nog in de auto.

De eerste 12 km was het mooi vlak, met wat groepjes meegereden wel wat kalm aangereden want het was nog een eindje hè.
Dan kwam de eerste berg : de Vert Bois
Die berg ging heel goed or, vlotjes.
Dan weer een -tal km gereden tot we weer aan een berg kwamen.
De volgende berg was : De Trou Robin
Die ging zoals altijd ook weer heel goed or.
Na de Trou Robin nog 6 km en dan was het al bevoorrading.
Eerst ons kaartje afgegeven voor een gaatje in te maken,anders kwam je niet binnen or, redelijke strenge controle or : Geen nummerplaatje = geen bevoorrading .
Dan heb ik wat bananen gegeten en een paar bekertjes sportdrank gedronken lekker or, en ook nog een peperkoek meegenomen altijd handig.
Na ongeveer 5 min. stoppen, vertrokken we weer.
Nu was het maar 5 km en dan was het weeral een berg.
Nu kwamen we aan de berg : De Bourliquit
Die ging ook redelijk goed or, want ik reed met de goede mannen mee naar boven or, want ik ben een klimpostuurtje HAHAHa.
Dan na die berg was het weer 7 km vlak en dan weeral een berg.
Die bergen volgen elkaar nu wel rap op hoor.
Nu kwam de berg : de Saule Pendu .
Die ging ook heel vlot or.
Dan hebben we ongeveer 8 km zitten vlammen toto de volgende er weer aankwam.
En die was nu : de Mt. Mainvault.
Dan even rustig gereden tot de volgende er weeral aankwam, nu kwamen ze zo snel voorbij , dat ik niet meer wist hoeveel klimmetjes dat we nog moesten doen.
Nu kwam het hellingetje : de Bouseè.
Dan maar een paar km en de volgende weer, en die was : de Hameau des Papins.
Dan wee even vlammen tot de volgende.
En de volgende was : Le Grinquier .
Toe een km of 6 gereden tot we weer eentje voor ons voeten kregen or.
En die was : Les Croisettes .
Dan weer een stuk of 10 km en dan was de 2de bevoorrading.
Weer heel veel banaantjes gegeten, en veel gedronken want dat is heel belangrijk hè.
Dan zijn we weer vertrokken.
Na de bevoorrading ging het tot 75 km goed, want dan moesten we even stoppen want ik moest een plaspauze houden.
Dan weer 10 km verder, en dan begon ik het al te voelen in mijn benen or, dan nog even gestop 1 min. ofzo voor even wat te eten en te drinken ,en nog een keer plassen.

Bij ongeveer al 85 km. zag mijn pa een groepje voorbijrijden en reed met dat groepje mee tot die laatste berg.
En ik reed ook mee met een groepje, met een vrouw en man, maar die zaten er ookal door.
Dus nu gingen we naar die laatste berg.
En die was : Col Jubare
Toen nog 10 km gereden en dan zat het erop.
Mijn kaderplaatje afgegeven even 2 hot-dogs gegeten , lekker or.
En mijn pa zei goed gereden ventje.

En we hadden 110 km achter de boeg met een gemiddelde van 25 km/u.


Foto's volgen nog.

2 opmerkingen:

  1. hey Dylan,

    Jij ook goed gereden hoor.
    Ik heb de Grinta ook gereden, maar had niet zo hoog gemiddelde hoor. 23.8 geloof ik.
    Ik hoop tot snel.
    Rijd jij de Verbroederingtocht ook mee ?

    Gr. Axel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Dylan,

    Goed gereden zeg zei het ook al tegen Axel dat ik het knap vinden dat jullie al dergelijke afstanden aankunnen met klimmetjes erin. Echt Chapeau. Over een paar jaar de Marmotte hé !!
    Zou best eens met de club mee willen rijden maar het moet toevallig eens zo uitkomen. Op het moment train ik erg specifiek vooral in het weekend. Hoop toch snel eens met de club mee te rijden want dat is altijd erg leuk.

    Groeten,

    Angelo.

    BeantwoordenVerwijderen