27 oktober 2010

VTT tocht in Eeklo

Hallo iedereen,

Hier deel 2 van mijn mtb-weekend.
Dat is was een tocht in Eeklo, het is een zeer bekende tocht : Dwars door de Lembeekse bossen.
Een heel mooi parcours.
Het was weer eens zeer lastig.
Want heeft zoals de vorige tocht, super veel geregend de afgelopen dagen.

Het was ook nog redelijk druk(uiteindelijk waren er 847 deelnemers.)
We zijn rond 10 voor 10 van start gegaan.
Het was nog redelijk koud.
Heb voor de eerste keer met een bodywarmer gereden.
Het is super lekker, het vangt de wind op en het is lekker warm.
En het kan ook nog goed tegen de regen.(dat is ook zeer handig).
Dan lekker op het ''gemak je '' vertrokken.
Het was vandaag ongeveer 45 km.
Het lag super slecht, zwaar!!
We hebben veel onze voeten aan de grond moeten zetten, en ook een paar keer moeten afstappen.
Heb deze dag ook eens in de bosjes gereden, voor een grote diepe plas te ontwijken.
Mijn pa heeft me er vandaag maar 1keer afgekregen.
Maar vraag niet hoe hè.

Maar ja, we waren misschien ongeveer 10 km verder, en daar hadden we een super slecht stuk.
Op deze tocht moest je ook veel techniek hebben, en dat heb ik ook wel een beetje.
We hebben ongeveer een hele tocht met een vrouw meegereden.
Die reed een paar keer voor ons, en een paar keer achter ons,...
Het was wel een vriendelijke vrouw.

Na ongeveer 19 km was het al de 1ste bevoorrading.
En iedereen mag 1 keer raden, wat zou het dan gedaan hebben.
Het regende weeral eens, voor de verandering regende het weer.
Maar voor de rest hebben we mooi weer gehad.
Heb lekker wat sportdrank gedronken, en wat koekjes, banaan, en natuurlijk ook nog een sinaasappeltje.
En heb dan ook een plaspauze ingelast.
Het was te merken dat het druk was, aan de rust was het ook druk !!

Na de bevoorrading, was er weer een technisch stukje.
Het was daar ook weer zeer lastig.

Daarna kwamen we weer op de weg, en we kwamen weer die vrouw tegen.
Mijn pa was eens achter.
En ze zat eventjes in mijn wiel.
Na een tijdje kwam ze naast mij gereden.
En ze sprak me aan.
Ze zei : Jongen ik heb een vraagje.
Ik zei : zeg maar.
Ze Zei : Doe jij ook aan competitie ??
Ik zei: Nee mevrouw ik doe nog geen competitie.
Ze zei : Dat moet je wel eens doen, want je rijd heel goed, en je hebt ook een goede conditie + een goeie techniek.
Ik wist niet wat te zeggen : ik zei : ik zal eens proberen.
Ze zeg je kan maar eens proberen hè, je weet maar nooit.

Na een tijdje kwamen we aan een zeer lastig stuk, en ik wou een diepe plas ontwijken, maar reed de bomen in !!
Dat is ook niet echt slim hè.
En die vrouw moest lachen.
Het slimste was gewoon door de plassen rijden.
Dan maar natte voeten hè.
Er waren zeer diepe plassen waar je in kan fietsen, en waarin je niet door kon fietsen.
Sommige plassen kwamen gewoon tot aan mijn knieèn!!
Dat is ook niet echt normaal hè.

De Lembeekse Bossen is ook mooi hè.
Mooi parcours daar, en altijd goed bereikbaar !!
Het is soms ook wel weggelegd voor technische mountainbikers.
In die mooie omgeving hebben we toch wel een tijdje gereden or.
Maar daar gaf ik helemaal niet om.
Het is daar ook een mooie natuur !!

Opeens kwamen we uit een bos.
En ik zei tegen mijn pa : Wacht even, want ik ga wat drinken !!!!!!!!!!
Wat doet mijn pa hij rijd natuurlijk vollebak weg.
Die vrouw reedt een stukje voor ons, en ze werkten samen, om mij eraf te krijgen.
Zo kan hij het wel, als ik drink dan rijdt hij van me weg !!
Onderweg liep mijn ketting ook nog klem.
En kon gewoon niet meer trappen.
Dus al het vuil er vanaf gedaan.
En dan weer verder gereden.
De laatste 5 km. heb ik dan alleen gereden !!
Want kon gewoon niet meer bij mij pa en die vrouw komen.
Ze reden alle 2 samen.

Als ik aankwam stonden ze hun fietsen nog niet af te spuiten.
Maar dat hebben ze wel gedaan or.
Ze waren wat aan 't praten.
Ik heb ook nog wat met die vrouw gepraat tijdens mijn fiets af te spuiten .
Ze zei , waar bleef je ??
Ik zei : ik weet het niet or.
Ze zei : je heb die mooie meisjes niet gezien zker.
Ik zei : die heb ik natuurlijk wel gezien.
Daar kon ik niet naast kijken hè.
Ze hadden ook nog strakke kontjes!!

Na de fietsen af te spuiten, nog even naar binnen gegaan.
Mij een koekje + chips gekocht.
En dan naar de auto gegaan.
Ons daar dan omgekleed, we gingen ons thuis douchen!!
Na ongeveer 15 min. omkleden, en fietsen op de auto te zetten.
Gingen we in de lekkere warme auto zitten.

En nog wat bij gepraat over de schitterende tocht.
En mijn pa zei ook : dat die vrouw dat tegen mijn pa had gezegd , dat ik competitie moest rijden!!!
Het was nog een zeer leuke dag !!

We hadden uiteindelijk 45 km.

Mijn besluit van de dag was : dat is ik toch maar eens een wedstrijd ga rijden.
Wel in de categorie van het mountainbiken.
Denk in Hulst, maar dat moet ik nog eens uitpuzzelen.

Nu staat op het programma, zaterdag fietsen, zondag onze eigen vtt-tocht fietsen, en maandag ook fietsen denk ik.

Morgen nog naar de fietsenmaker, nog wat dingetjes afstellen.

Ik hoop dat het weer een interessant verhaaltje was .
!! En mijn excuses voor het late verslag !!

Tot de volgende,
Dylan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten