12 oktober 2010

MTB tocht Lokeren : 48 km - 24,65km/u

Hallo,

Ik ben zondag ook nog weesten mtb-en, we zijn naar Lokeren gegaan.

Dus we kwamen daar aan in Lokeren.
En even gezocht achter een parkeerplaats.
Daar kan je je altijd moeilijk parkeren, we hebben ons ergens geparkeerd waar we niet mochten parkeren.
Want het is daar altijd super druk (bijna 1000 vtt-ers)
Dus dan ons geparkeerd, en dan ons aangekleed.
En dan naar de fietsenstalling gereden.

We zetten onze fiets altijd in de bewaakte fietsenstalling : er worden op dit moment heel veel fietsen gestolen.(het was maar 50 cent)

Dan naar binnen gelopen, en dan naar de inschrijftafel gelopen.
En dan ons ingeschreven.

Dan even besproken met mijn pa hoeveel km. we gingen doen.
Want mijn pa had nog de middag.
Uiteindelijk heb ik voor de 48 gekozen en mijn pa ging de 35 km. doen.
Hij wou nog niet teveel doen, omdat hij de dag ervoor was gevallen.(zijn heup deed nog wat pijn)

Dan vertrokken.
Het lag helemaal niet vuil.
Het lag gewoon weg kurk droog !! (op een paar stukken na)

Maar ja dat is ook wel eens leuk or.
In het begin op het gemak je gereden.
Had vandaag mijn nieuwe overschoenen aan.(van BBB, hele goeie overschoenen, en waterdicht)
Als we vertrokken was het nog redelijk frisjes
Maar na ongeveer 1 uurtje fietsen, was het al een lekkere temperatuur.
En dan was ik ook aan de rust.
De rust was in Wachtebeke, in het provinciaal domein
Dan wat gedronken en wat gegeten.

Na de rust begon pas het echte werk.
Wat heuveltje over en dan weer af in het provinciaal domein.
En dan ook nog over wat wortels van bomen springen.
Dat vind ik zo leuk hè.

In de 2de helft ook op het gemak je gereden.
Nog veel mensen voorbij gereden.

Op het einde reed ik een meneer voorbij.
En die begon te praten tegen mij, dus ongeveer 3 km met hem meegereden.(tot aan de aankomst)
En die vertelde heel zijn levensverhaal.
Dat hij in juni 110 kilo woog en nu maar 90,...
En vanaf dan is hij weer beginnen fietsen.
Hij was op het laatste heel erg aan 't zagen.
Maar ja, op het einde moesten we nog een brug over en dan waren we er bijna.
Dus op het einde even die brug op gevlamd dan was ik ervan af.

Daarna even mijn fiets afgespoten (dat was eigenlijk niet zo nodig)
En dan kwam mijn pa naar mij gelopen.
Dan even mijn fiets in de bewaakte fietsenstalling gaan zette.

Dan nog wat gedronken en wat gebabbeld met mijn pa.(nog veel gelachen met mijn pa)
En dan op het gemak je vertrokken richting huis.

In het totaal had ik : 48 km met een gemiddelde van 24,64 km/u een mooi gemiddelde voor in 't veld.

En mijn pa had : 41 km met een gemiddelde van 24 km/u (de eerst helft de 35 gevolgd en de 2e helft de 45 gevolgd)


En nu staat op het programma : Nu zaterdag (16 okt.) de Koppenberg-VTT.


2 opmerkingen:

  1. Hoi dylan,

    Leuke mtb ritjes heb je weer gereden met je pa. De valpartij van je pa is gelukkig meegevallen zo te lezen anders zit ie de volgende dag niet terug op de fiets. verstandig om de fietsen altijd af te geven bij de bewaakte fietsenstalling. Waterdichte overschoenen bestaan niet in mijn ogen. Tijdens een zware regentocht met veel plassen hou je de voetjes zelden droog. Ik heb zelfs waterdichte sokken en nog last van natte voeten (geen zweetvoeten hè) voor mij helaas geen koppenberg vtt. Geniet er maar van want het is een prachtig ritje.

    Groeten Angelo.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Angelo,

    De valpartij is gelukkig nog meegevallen.
    En wat betreft de fietsen : die zetten we altijd in de bewaakte fietsenstalling.
    We hebben ook al een lesje geleerd hè.

    Waterdichte schoenen bestaat wel denk ik (het zullen gewoon je zweetvoeten zijn, grapje he hahah)

    Mijn verslag van de koppenberg vtt zal je zondag nog kunnen lezen.

    Groetjes Dylan

    BeantwoordenVerwijderen