18 oktober 2010

Koppenberg vtt

Hallo,

Heb zaterdag (16 oktober) weesten mountainbiken in de modder .
We (mijn pa ) hebben alsmaar zitten twijfelen wat we gingen doen met het super slechte weer, fietsen of niet gaan fietsen .
Ik zei tegen mijn pa : de echten gaan door alles hè.
Uiteindelijk besloten om toch te gaan biken.
Door mijn zeuren.

We zijn rond half 11 vertrokken, en kwamen daar dan rond half 12 aan (het was 1 uurtje rijden)
Het was super druk om te parkeren.
Uiteindelijk nog veel geluk gehad, een plekje niet ver van de inschrijving geparkeerd.
Dan ons lekker warm aangekleed, want het was zeer koud (frisjes).

Dan vertrokken naar de inschrijving.
En zoals altijd, eerst de bewaakte fietsenstalling opgezocht.
We hebben niet zolang moeten zoeken(het was weer maar 50 cent ), dan ze daar binnen gezet.
En dan ons ingeschreven, en dan op het gemakje vertrokken voor de 48 km lange tocht in de Vlaamse-Ardennen.

We waren nog maar 1km ver en we konden al in de pap(vieze modder) rijden.
En na ongeveer 3 km.
Riep mij pa mij, hij riep : Dylan wacht eens.
Hij was weer gevallen in die vieze modder.
Dus geacht tot hij recht stond en dan weer vertrokken.
Kan hem niet helpen, want stond midden in een plas.
Maar mijn voeten werden toen gelukkig niet zo koud.
Door die pap mag je niet altijd snel vlammen hè.
Na 5 km in de pap ploeteren kwamen we een klein stukje op de weg.
En dan weer in het veld.
Het was een zeer lastige omloop, zeer pittig!!
Met zeer zware en steile stukken in het veld.
Heb deze dag veel mijn voet uit mijn klikpedaal moeten halen, en een paar keer moeten afstappen voor te voorkomen dat ik viel.
Voor de rust had je nog de Oude Kwaremont , en nog andere vele lastige dingen.
De eerste bevoorrading was op 18 km.
En daar even wat gepraat met de mensen van de organisatie.
En wat gewacht op mijn pa.(zat een beetje achter)
Na wat drinken en eten en heel wat babbelen weer verder vertrokken.

Het was al vanaf de rust weer omhoog richting het Kluisbos.
Daar zag ik mijn pa niet meer.
Dus heb maar alleen gereden tot aan de volgende bevoorrading en ging daar op hem dan wachten.
In het kluisbos lag het zeer slecht, en soms wel gevaarlijke afdalingen.
1 afdaling durfde ik niet, dus stapte ik daar maar af.
De echte fietsers doen dat soms ook wel eens or.
Het waren de meest technische stukken die erin zaten.
Na het kluisbos ongeveer 5 à 6 km was ik er eindelijk vanaf.
Als we uit het kluisbos kwamen, reden we gelijk op de Côte de Trieu(ook wel de Knokteberg genoemd.)
Dat is ook een zeer lastige.
En zeker met je glibberige banden, dan glij je soms uit.

Na de Knokteberg kwam de Patersberg.
Die is ook redelijk steil.
Maar hij valt al bij al nog wel mee.

Na weer ongeveer 16 km fietsen was de 2de bevoorrading.
Daar wachtte ik op mijn pa.
Daar lang staan wachten op hem.
Dus veel gedronken en gegeten.
Want wist dat we straks nog de Koppenberg op moesten.
Het is een zeer taai ding die Koppenberg.

Na een tijdje zag ik hem.
Hij zat in een wit busje.
Ik dacht wat is dat hier nu weer hè.
Hij stapt uit.
En lacht naar mij, hij zeg ik heb lekke band.
Dus hij heeft ook wat gedronken.
En ze hebben alsmaar aan zijn band staan prutsen en prutsen.
Uiteindelijk een nieuwe binnenband erin gelegd.
De fietsenmaker kijkt.
En wat blijkt zijn ( vrij nieuwe) buitenband is kapot.
Dus hebben ze er een nieuwe binnenband + een nieuwe buitenband erop gelegd.
Terwijl we stonden te wachten, trilden we van de kou.
Het was zeer koud (frisjes)!!

Dus na ongeveer daar 30 min. zijn we weer vertrokken.
Maar we waren niet zomaar vertrokken.
Want Gerrit zagen we daar nog (begeleider van de kids)
Die moet altijd eens een lolletje maken hè.
Dus hij was weer een mop aan 't vertellen tegen mijn pa.(over Nederlanders)
Maar mijn pa zegt tegen hem : Gerrit sorry, maar we gaan vertrekken.Doei.

Daarna zijn we vertrokken het was nog een eindje.
De lastige laatste kilometers.
Die meneer vertelde dat ze de dag ervoor het verkend hebben.
En het was kurk droog.
En er kon maar 1 iemand van de 7 naar boven.
Op een heel lastig steil stukje.
Dus daar ook niet naar boven geraakt.
Maar de helft.
En dan nog een stukje.
Mijn pa zei : dat er soms stukken in zaten van 22 procent omhoog in het veld hè, dus kan je je voorstellen dat het zeer lastig was.

Na een tijdje fietsen waren we dat lastige stuk kwijt.
En dan rustig gereden op mijn pa gewacht.
Want wou samen met hem aan de koppenberg beginnen.

Dus na een tijdje samen fietsen.
Gingen we weer het veld in.
En dan kregen we een smal paadje.
Daarna stond er een bordje dat je de Koppenberg mocht doen, maar het was niet verplicht.
Dus riep naar mijn pa wat gaan we doen ??
En hij riep we zullen wel proberen.
Ik zei tegen mijn pa : ik ga proberen maat het zal me toch niet lukken.

Dus we draaiden links op .
En daar kreeg je dat taaie ding.
Ieder ging zijn eigen weg.
De ene te voet, de andere sneller, de andere trager,...
Ik ging er gewoon op het gemakje op.
Iedereen die te voet ging moedigde me aan.
Ik was gewoon aan 't sterven op die Koppenberg.
Er stonden ook een paar supporters van andere mensen en die zegen dat ik erop ging.
En die riepen : Kom op, nog een klein stukje jongen!!

Opeens zag ik geen kasseien meer.
Ik dacht wat is dat.
Eindelijk ik was boven .
Toen ik gras zag.
Ging ik er even op zitten.
Want zat er helemaal door.
Maat ja, we moesten niet zo ver meer hè.
Dus ik was aan 't wachten tot mijn pa naar boven kwam.
Hij kwam ook al fietsend boven.
IK zag mijn pa en zei tegen mijn pa : Pa ik heb 0 keer moeten afstappen.
Knap zei hij .
Mijn pa moest ook maar een keertje afstappen.
Dat vond ik ook zeer knap.
Had het niet verwacht, na al 50 km in het veld fietsen en dan nog de koppenberg over.

Daarna weer opgestaan en vertrokken richting de aankomst.
Nog een kleine afdaling.
En stukje veld.
En toen waren we er.
Ik stook mijn handen in de lucht.
Want het lag zeer slecht en het was zeer heuvelachtig : 51 km.

Daarna onze fietsen thuis afgespoten het was daar veelste druk.
Daar wel nog wat gedronken en een hot-dog gegeten.
En dan fietsen gepakt en naar de auto gereden.
Ons omgekleed bij de auto.
En dan vertrokken naar huis.

Uiteindelijk had ik 50,54 km en een gemiddelde van maar 16,64 km/u(dat is niet snel, maar lekker gereden)
Mooie tocht, staat weer in mijn agenda voor volgend jaar !!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten