11 oktober 2010

Mtb tocht in Merelbeke

Ben Zaterdag gaan fietsen in Merelbeke.
We zijn rond ... uur vertrokken.
En kwamen daar dan aan om ... uur.

Het was niet zo super druk daar aan de start.
Al veel mensen(mountainbike liefhebbers) vertrokken.

Dus onze fietsen in de bewaakte fietsenstalling geplaatst (het was gratis )!!
Dan naar binnen gelopen, richting de inschrijftafel.
Dan ons ingeschreven, ons kaartje laten scannen.

En dan vertrokken voor de km lange tocht.

In het begin samen met iemand gefietst en mijn pa ook, en dan nog een man.
En die ene was eens aan 't vlammen.
En na ongeveer 5km was het al splitsing en die ene dat alsmaar vlamde deed maar de 35 km.
En mijn pa zei die da vlammen van in 't begin die doen meestal maar de kleinere tocht, en ik moest lachen.
Het was nog redelijk lastig.

Opeens moesten we rechts in een stukje veld rijden, en er stond daar midden in een vrachtwagen.
Dus dan voorbij die vrachtwagen gereden met die ene.
En mijn pa daar voor gestopt voor zijn armstukken uit te doen.
Dat wist ik niet.
Dus heb ik verder gereden tot aan de rust.
En daar kwam ik mijn pa weer tegen.
Ongeveer 7 minuutjes achter mij.
Het was redelijk heuvelachtig, redelijk zwaar.

Dus als mijn pa bij de bevoorrading kwam, wou ik alweer vertrekken.
Dus gaf hij mij alvast wat geld, voor als ik eerder bij de aankomst zou zijn.

Dus dan na wat lekker drinken + wat eten weer vertrokken.

Na ongeveer 10 km na de rust reed ik mis.
Er stond een bordje rechtdoor.(je moest in een heel smal paadje, en had dat niet gezien dus ben ik maar richting rechts gegaan).
Zag al een tijdje geen borden meer.
Dus alle zijstraatjes bekeken .
En opeens zag ik een bordje.
Dus even getwijfeld wat ik ging doen dat bordje volgen(wel van het zelfde parcours) of terugrijden en de juiste route rijden.
Dus heb ik toch maar voor 't laatste gekozen.
Dus dat maar gedaan, en had er geen spijt van.
Nog een mooi heuvelachtig(zwaar) stukje was dat.

Na ongeveer 17 km zag ik mijn pa voor mij uitrijden (ik reed normaal voor mijn pa, maar mij misreden).
Dus ik met 30 km/u in het veld in de achtervolging gegaan.
Daar nog veel dezelfde mensen voorbij gestoken.
En opeens zag ik mijn pa niet meer.
Dus ik rij vollenbak verder.
En opeens zag ik daar iamdn op de grond liggen.
En het was mijn pa.
Hij was gevallen over een stukje grint door een bocht (altijd zeer gevaarlijk).
Dus ik bezorgt en vroeg gaat het ??
Wat heb je gedaan enzo,...
Maar gelukkig er kwamen snel mensen naar hem toe.
Om hem te helpen.
Die ene vroeg moet ik de ambulance bellen.
NEE, NEE zei mijn pa.
ik ga proberen verder rijden.
Dus die mensen hielpen mijn pa voorzichtig recht.
We wisten niet echt wat er gebeurd was.
Zo kan je wel je sleutelbeen breken hè.
Dus na een tijdje kwam hij met hulp recht.
Hij had veel pijn aan zijn heup.
Dus gekeken wat de schade was enzo,...(de schade was aan mijn pa : schaafwonden, pijn aan de heup, elleboog lag ook open)

Maar al bij al was hij er nog goed vanaf gekomen.(Die ene meneer zei nog een grapje tegen mijn pa, ja zegt hij tegen mijn pa je hartslag staat op 220.)

En die andere ging bist eens op zijn fiets rijden of er niks aan zijn fiets zou zijn (er was niks aan zijn fiets, mijn pa zei rij niet weg met mij fiets hè).

En diene ene zij ook nog als mijn pa voorbij hem en zijn vrouw en zijn zoontje van 11 voorbij reed die meneer rijden komen we straks wel nog voorbij zeiden ze tegen elkaar.
En ze reden hem nog voorbij , maar op een rare manier.(die meneer legde dat uit tegen mij).

Dus dan vanaf dan samen met mijn pa naar de aankomst gereden.
Dan nog onze fietsen afgespoten.
En dan mijn pa zijn fiets en mijn fiets in de fietsenstalling weesten zetten.
En dan met mijn pa naar de E.H.B.O. gelopen.
Voor het wat uit te laten kuisen enzo,...
Dan nog wat gedronken, en met nog wat mensen gepraat.
En dan op het gemakje weer naar huis gereden.

HET WAS EEN ZEER PRACHTIGE TOCHT !!

In het totaal had ik , 50,59 km(met de omgereden kilometers) en een gemiddelde van 23, 04km/u(dat is nog redelijk goed voor in 't veld)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten