26 oktober 2010

VTT tocht in Oostakker

Hallo beste lezers van mijn blog,

Heb eindelijk eens tijd gemaakt voor mijn verslagjes te schrijven.
Want heb het al alsmaar druk met het school !!
En dat gaat voor natuurlijk.
Maar jullie moeten niet ongerust zijn.
Hier zijn mijn verslagjes weer te lezen.

Ben zaterdag naar Oostakker gaan mountainbiken.
Het was een hele regenachtige tocht.
Voor het vertrek thuis even getwijfeld wat we gingen doen, fietsen of niet fietsen.
Maar uiteindelijk voor het fietsen gekozen, de echten gaan ook door weer en wind !!
We zijn rond 1uur gestart, redelijk laat maar mijn pa had de nacht.
Ik had vandaag een totale off-day.
In het begin zat het al tegen.
Mijn computertje werkte niet meer.
Uiteindelijk niet meer aan de praat gekregen, en een hele tocht zonder computertje gereden.
Mijn pa kreeg me er vandaag gewoon af (meestal op de weg), de rollen waren vandaag omgekeerd!!
Maar ja, iedereen kan een offday hebben hè.
Het was niet zo druk onderweg.(reden bijna alleen)
We hebben een paar mensen voorbij gestoken, maar niemand ons.
Dat is ook wel leuk hè.
Het lag er super slecht, en super vies bij !!
Maar ja, het was ook slecht weer de voorbij dagen.
Er waren wel redelijk wat splitsingen.
Vooral voor de 15 km en de 25 km.
Na een tijdje moesten wij ook splitsen.
De 35 Links en de 45 km Rechts.
Na wat discussieren hebben we de 35 gekozen.
We wouwen niet graag ziek zijn.
Want het kwam alsmaar met de bakken uit de lucht.
En alsmaar in die regen fietsen is ook niet plezierig hè.
Maar ja,..
Soms moet dat eens gebeuren hè.
Mijn pa zegt altijd : als je alleen wil mountainbiken als het slecht weer is, dan moet je niet meer mountainbiken.
Het is nu eenmaal de sport, en lekker vies zijn is super leuk.
Na ongeveer 15 km fietsen hadden we de eerste en laatste bevoorrading.
Zoals altijd : wat soep voor mijn neus gekregen van die mensen daar.
Maar ik voelde me helemaal niet zo lekker.
Ik denk dat het van die soep was.
Want die was niet te drinken.
Dus ja, mijn pa riep kom Dylan stel a maar recht, dan gaan we weer eens in het lekkere (zonnige) weertje vertrekken .
Na de rust was er al een heel slecht stukje.
Daar moesten er veel afstappen.
Een paar mensen gingen er door.
En mijn pa een stukje.
Dus die stond op mij te wachten.
En er zei iemand tegen mijn pa : dat jongentje heeft kou, want hij heeft ook geen vet hè.(dat was helemaal niet zo.)
Na de rust waren er nog een paar lastige stukken.
In deze rit hebben we misschien in het totaal 5 à 6 bruggen gehad.
Dat is ook niet echt normaal hè, maar wel leuk.
Op het einde kwam ik pas echt goed in beweging.
En reden we super snel.
Je moest ook nog over een heel glad, en smal paadje gaan.
Daar liepen we naast , dat was niet berijdbaar.
Als je in de sloot wou vallen, moest je daar echt overgaan.
In de tocht zaten ook redelijk wat gevaarlijke oversteekpunten.
Dus veel voor 't rood gestaan.
En dan is niet zo super fijn.
Op het einde er nog een flinke spurt uitgeperst.
En dan waren we er.
Dan onze velo's afgespoten.
Onze fietsen in de fietsenstalling gezet (50 cent voor er voor en er na.)
Dan ons lekker gedoucht, met lekker warm water.
En dan wat weesten drinken, en lekkere hot-dogs gegeten.
Lekker een fruitsapje gedronken, en 2 hot-dogs gegeten.
Zo dat was het ongeveer weer eens.
Het besluit was van deze dag : een lekkere regenachtige dag !!
We hadden 38 km.
's Avonds zijn we ook nog gaan eten met Danny en Linda.
Het was zeer leuk.
In Hof Ter Mude.
Donderdag komt het 2de verslag van de prachtige tocht in Eeklo!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten