4 oktober 2010

De 2 mountainbike tochten : in Moerbeke en Assenede !!!

Hallo,

Ben eergisteren en gisteren weesten fietsen !
Zaterdag naar Moerbeke geweest.
E zondag naar Assenede geweest.
Het lag beide dagen al redelijk slecht.

De tocht in Moerbeke was de mooiste.
En over de tocht in Moerbeke ga ik eerst een verslagje over schrijven :

Mijn pa had de nacht.
Dus hem wakker gemaakt om half 12.
Dat was redelijk vroeg, voor als je uit de nacht zou komen or.
Nog knap dat mijn pa hem uiteindelijk nog heeft uitgereden !!

Dus samen met mijn pa, zusje en mijn ma wat gegeten.
En dan rond 1 uur vertrokken richting Moerbeke.
Het was nog redelijk moeilijk te vinden.
Er waren allemaal wegomleggingen,...
Maar uiteindelijk toch nog na 15 min. rijden waren we er al .
Het was dus niet zo super ver.
We moesten op een boeren eiland parkeren.
Dan de fietsen eraf gehaald.
En dan ons wat verder aangekleed : helm aandoen, schoenen,...
Dan onze fietsen in de fietsenstalling gezet.
Het was GRATIS !!!
En toch nog mensen dat hun velo er nog naast zetten hè.

Dan naar binnen gegaan, en ons weetsen inschrijven.
Wie kwamen we natuurlijk weer eens tegen : Den Alex (Den Hamer, ex-ploeglid )

Dus na wat babbelen met hem rond half 2, kwart voor 2 vertrokken aan onze 50 km lange tocht.
Een stukje met Alex meegereden (Alex had te tocht van 35 km al gereden.)
Want zijn auto stond langs het mooie parcours!!
En hij zei ook nog : Dylan je zadel staat te laag.
Dus na ongeveer 5 min.
Ging hij weg.
En zijn wij verder gereden, en na een tijdje mijn zadel een stuk omhoog gezet !!
Dan al in het veld gevlogen.

Na elk stukje veld vlammen even gewacht op mijn pa.
Was die dag wat beter dan mijn pa.
Maar dat geeft niet, samen uit = samen thuis (zeg ik altijd hè)!!

Het was een zeer prachtig parcours, niet veel ON-ROAD or.
En heb die dag ook heel veel mensen gezien : die ik voorbij reed natuurlijk.

Dan na ongeveer 22.6 km was het de eerste bevoorrading .

Je kan weeral van alles krijgen hè : koekjes, sportdrank, water, banaan,.....
We zagen daar nog 2 mensen die ook de 50 km gingen doen .
Die ene was ietsje beter of mij.
En die andere was ongeveer even goed als mijn pa.
Dus was mijn pa nog even aan het twijfelen hoeveel km. we zouden rijden.
Uiteindelijk na wat discussieren (net als de ouwe wijven) hebben we toch maar voor de 50 kilometer gekozen .
YES, YES,YES,YES,YES,....
Was dus zeer blij.
Want ik reed die dag gewoon zeer lekker !!

Dan is mijn pa met die ene gereden.
En ik met die andere.

Die andere was uiteindelijk toch een klasse sterker of mij.
Dus dan nog ongeveer 22 km alleen gereden.
Het was nogmaals een zeer mooi parcours.
Veel bos, plassen(afgelopen dagen is het heel slecht weer geweest , alsmaar geregent,regen,regen en nog eens regen), en natuurlijk wat ook bij het mountainbiken hoort de lekkere , vieze modder.

Op het einde (48 km begon ik erdoor te zitten).
Het was ongeveer nog 3 km en ik kwam bijna niet meer vooruit.
Dus dan kwam ik mijn pa ook nog tegen (die zat een eindje achter mij or).
Dan samen richting de finish gereden.
En dan even langs de bike-wash geweest ook.
Want mij Merida moet ook gewassen worden.

Dan nog veel Fruitsap gedronken, en veel chips gegeten.
En ondertussen is mijn pa om onze sporttassen geweest.
Je kan je daar ook douchen.
Dat is ook wel eens lekker or.
.........................................................................................
Dus na ongeveer 15 minuutjes lekker douchen zijn we eruit gegaan.
En dan lekker warme kleren aan gedaan .

En dan op het gemakje naar huis gereden .

`s Avonds gingen we lekker gourmettten .
Bij mij en mijn pa zat er niet veel put meer in .

Want uiteindelijk hadden we 53 km (met 21 km/u dacht ik )


Nu het verslag van Assenede :

Rond half 8 opgestaan.
Want wou nog eens stukje naar het Wk kijken.
Heb niet veel meer gezien, want ze waren net over de finish gereden.
Het podium heb ik wel nog gezien.
En de samenvatting ook nog.
De Belgen hebben een goed WK gereden.
Alleen was Gilbert niet zo super goed die dag.
En hij ging veel te vroeg aan.
Het was een mooi Wk voor Boonen .
Maar ja hij deed niet mee.
Jammerrrr.

Toch een mooie winnaar en een mooi maar niet verwacht podium.
En ook mooi voor Allen Davis een Australier op een Wk in Australie.

Maar ja rond 8 uur mijn pa uit zijn bed weesten sleuren.
En dan rond 9 uur vertrokken dacht ik ??
Met de fiets richting Assenede gereden(dat is niet zo super ver hè : 3,5 kilometer )
Het was nog redelijk mooi weer.
We zagen al het zonnetje.
Dus dat is positief he.

Die dag toch maar gekozen om de 35 km te rijden.
Want anders ging het te veel worden he.
Dus onze fietsen eerst in de fietsenstalling gaan zetten.
En dan ons weesten inschrijven.
Het zag er niet zo druk uit.
Maar uiteindelijk toch nog 472 fietsers geweest.
Dat had ook te maken met het vroege WK denk ik zelf or.

Het parcours in Assenede stelt niet zo super veel voor.
Maar wel nog redelijk lastig.

Onderweg ook nog mijn oude genoten tegengekomen de kids.
Alle begeleiders kende ik nog van vroeger.
Vroeger reed ik altijd mee met de kids !!

Vandaag was ik weer de betere.
Dus weer op het einde van de boswegen gewacht op mijn pa.
Toch voel je dat wel in je benen or dat je 2-dagen na elkaar gaat mountainbiken aan een redelijk mooi tempo.

Mijn pa heeft een paar stukjes afgeslogen zodat hij niet in het veld moest rijden.
Deze dag was ik echt GOED !!!!!!!!

Na 20 km. hadden we de bevoorrading.
Je kan daar weer van alles krijgen.

Dus na ongeveer 10 min. babbelen met mijn pa .
Weer op het gemakje vertrokken.

Nogmaals het parcours in NIET mooi!!

Alleen het stukje langs het water is wel mooi.
Daar zag ik veel mensen afzien, ploeteren in die morre.
Daar boven even gestopt voor de takken van mijn versnellingen te halen.
En dan weer vertrokken voor de volgende strook.

Dan waren we er bijna .

Dus dan zijn we weer even richting de Bike-Wash gereden, en dan naar huis Gevlamd.

We kwamen thuis aan.
De kleren buiten uitgedaan.
En dan mij weesten douchen.
Dat deed toch wel deugd or.

En dan lekker wat gegeten.
Daarna wat geleerd.
En daarna iets minders gedaan.
Mijnen Velo gepoetst .
Dat moet ook gebeuren hè.

Die dag hadden we 47 km en een gemiddelde van ongeveer 22,1 km/u
Die dag super lekker gereden !!!!

`s Avonds kwam ik thuis van een wandeling met mijn hondje Guus.
En hoorde jammer genoeg slecht nieuws : Dat Angelo zijn fiets gestolen was.
Angelo jammer dat zoiets moet gebeuren hè.
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jammer dat zo mensen bestaan !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jammer genoeg hebben wij het ook al moeten meemaken.
2 jaar geleden : mijn pa zijn fiets werd toen gestolen zijn Cube Reaction


Tot de volgende !!!!!!!!!!!!

1 opmerking:

  1. Hoi supersterke Dylan,

    Het doet enorm veel pijn dat ik je moet laten rijden. Vroeger waren de rollen omgedraaid. Op het moment ben je wel 2 klassen te goed voor mij. Ik heb nu mijn Polar CS400 op mijn ATB gemonteerd en hopelijk kan ik mijn hartslag beter onder controle houden en kan ik jou bijhouden.
    Ik wil ieder weekend met jou minimaal 1 tocht rijden.

    Het is zeer leuk als je samen met je zoon dezelfde hobby kan beoefenen.

    Hopelijk kunnen we nog veel tochten samen rijden, zowel in het veld als op de weg.

    Gr. je pa Chris

    BeantwoordenVerwijderen