29 november 2010

Wedstrijd in Hulst

Hallo iedereen,

Zaterdag heb ik men 1ste wedstrijd in het veld gereden, in Hulst.
Rond half 12 richting Hulst gereden, en we kwamen daar aan rond 12 uur.
Daar mij al wat omgekleed, en schoenen aangedaan.
Na een tijdje alles klaar, wil mijn helm meenemen, en was die vergeten.
Vroeg aan m'n pa of hij er hem niet had ingelegd, maar hij zei nee, dat moet je zelf regelen hè Dylan..
Ik baalde er wel van or, want zonder helm mag je niet deelnemen.
Al bij al had ik nog geluk, Danny Soethaert kwam kijken.
En die zijn nummer wisten we gelukkig.
Dus we belden hem op, voor zijn helm mee te nemen.
Dus hij ging al vertrekken, en ging dan zijn helm meenemen.

Na het telefoontje naar de inschrijving geweest.
Mijn ma ging mee naar binnen.
Mij ingeschreven, en nummer plaatje gekregen.
Het was wel jammer, want kreeg nummer 13.
Dus dat bordje op mijn stuur bevestigd.
En dan ook nog gevraagd aan de mensen van de organisatie waar het was.
En het was niet ver zeiden ze.
Dus mijn ma, zusje en pa gingen te voet.
Maar kwamen uiteindelijk toch met de auto.
En ik ging met de fiets ernaartoe.

Er zat vandaag gewoon weg niks mee.
Want na een tijdje gereden te hebben deden mijn versnellingen het niet.
Dat is klote, en er was daar niemand van de organisatie die iets van versnellingen af wist, bale, bale,..
Dan aan iedereen gevraagd die langs de kant stond.
En opeens kwam ik aan 1 meneer, en die kende wel iemand.
Het uitgelegd waar hij was, en dan naar die meneer gereden.
Hij heeft er ook aan staan prutsen, maar kreeg het ook niet voor elkaar .
Ondertussen kwam Danny met de helm, en hij keek ook nog eens naar de fiets.
En hij wist het ook niet.
Dus moest de wedstrijd rijden met het grote blad van achter, en met het 2de kleine blad voor aan.
Ik kon alleen maar kleiner schakelen, dus snel trappen.
Ik trapte me soms dood!!


Het zat vandaag allemaal niet mee, mijn versnellingen deden het niet
Dat is bale, op zo een dag.
Mijn fiets had nog maar binnen geweest.
Dacht ja Kurt heeft het niet goed gemaakt hè.

Maar ja, moest dan zo maar vertrekken hè.

Dus rond kwart voor 1 richting de startlijn gereden.
En die meneer, keek wie er allemaal was, en wie niet,...
En dan zei hij, binnen nu en dertig seconden vertrekken jullie.
En dan na een paar second-jes zei hij START.
Dus ja, dan was ik vertrokken hè, voor de 30 minuten lange wedstrijd .
Ik moest jammer genoeg op de 2de startrij starten.
Na de 1ste bocht reedt er iemand tegen mijn wiel.
En lag ik al tegen de grond .
Maar dat duurde niet lang.
Ik stond weer snel recht.
Maar ja, kon niet mee met de 1sten.
Moest veel te klein trappen.
Mijn doel was, toch nog 1tje achterlaten dan hè.
Jammer dat het deze dag moet gebeuren.
Maar ja, de volgende keer beter hè.

Dus ja, reedt alsmaar zo hard of ik kon.
Maar dat was niet super hard.

Alsmaar als ik voorbij mijn 'supporters ' reed.
Riepen ze alles uit hun lijf.
Er waren er nog redelijk veel die kwamen kijken voor mij : pa, ma, zus, tante, oma , nonkel, Patrick Van Hulle, en Danny Soethaert.
Tock bedankt om mij te komen supporteren, de volgende keer beter.

Ze moesten wel lachen, want ik trapte mij dood.
Ben ook nog door 1 iemand gedubbeld, maar dat was van 1 klasse hoger.

Opeens hoorde ik door de omroeper de laatste ronde gaat nu in.
Dus ik gaf alles uit mijn lijf, wat er nog in zat.

En na een tijdje was de wedstrijd gedaan.
En ik reed naar mijn luidruchtige supporters.
Je hoorde ze van ver.
Ging ernaartoe, en ze zeiden je hebt je best gedaan.
Je kon niet meer doen als je best doen.
Ik zei ja dat is waar.
Maar baalde er flink van.
Na ronde 2 smeet ik mijn bidon ook nog naar mijn zusje.
Want die bidon was te vuil.
Dus ik kwam aan, en pakte mijn verse bidon.
En dronk die de helft leeg.
Het was nog redelijk koudd.
Maar jammer van de versnellingen.
Want ik reedt richting de weg, uit het bos.
Doe mijn bordje een beetje los.
En mijn versnellingen deden het weer.
Dat is flink balen.
Mijn pa had dat bordje vastgemaakt.
Maar dat bordje haakte een beetje vast aan mijn versnellingen.
Jammer, had het voor de wedstrijd moeten zien.
En niet dan.

Jammer maar de volgende keer beter.
Zag ook nog paar bekenden o.a. v.d. club.
Dus mijn pa en de rest praatte daar wat mee.
En ik ging alvast naar de auto.
Voor mij om te kleden.
Was redelijk ontgoocheld.

Wel nog iedereen bedankt voor te komen.
Bij deze nog eens hartelijk bedankt om te komen.
'
Het zal mijn laatste wedstrijd NIET zijn.
Zeker nog eens deelnemen.
En dan hopen op een betere dag.

Lang verhaal, kon het ook nog wat uitgebreider maken, maar moet nog leesbaar zijn ook hè.
Verder deze week nog fietsen !

1 opmerking:

  1. Hey Dylan,

    Flink balen van je versnellingen.
    Volgende keer beter he.

    Groetjes,
    Axel

    BeantwoordenVerwijderen