22 november 2010

Mountainbike weekend : Eeklo en Hulst

Hallo iedereen,

Hier 2 verslagjes van het MTB-WEEKEND!!


Eeklo :
Zaterdag zijn we redelijk vroeg richting Eeklo vertrokken, het was niet zo ver rijden als anders.
We kwamen daar rond 10 uur aan, maar moesten nog parking zoeken.
Het was weeral eens zeer druk (1160 mountainbikers)
Rond kwart over 10 vertrokken, en dan was het voor ons, we mochten weer het veld induiken.
Had er weer super veel zin in, dus van in het begin er nen lap opgegeven.
We kozen uiteindelijk maar voor de 35 km, want we moesten s'middags nog weg.
Ik was redelijk goed vertrokken, maar na een tijdje begon mijn ketting weeral te flippen.
Hij sloeg alsmaar over(later in het verslag kunnen jullie hierover meer lezen), en dat is niet fijn.
Maar ja, de echten hebben dat ook soms wel eens en die rijden altijd gewoon door.
Er zat redelijk wat weg in, het was een slecht, lelijk parcours.
Deze dag was echt een top dag, alles liep gewoon zeer vlotjes.
Na wat rijden over het droge gras, veld kwamen we weer aan een stukje weg.
En dan was het bevoorrading.
Daar wat gedronken, en bananen gegeten.
En dan weer vertrokken, en we mochten gelijk weer het veld in.
Nogmaals vond aan deze tocht vandaag geen ruk, slecht parcours.
Vorig jaar reden we daar ook, maar dan in de sneeuw(toen viel ik daar nog ook !!)
Na de rust was het ongeveer nog 18 km, en dan waren we aan de finish.
Dat was voor ons niks, want we zijn normaal 45km. gewoon.
In het veld reden we bijna iedereen voorbij, en niemand kon volgen.
En op de weg was het hetzelfde.
Mijn pa had deze dag ook een TOP-DAG!!
Kreeg er hem niet gauw, en niet veel af.
Na ongeveer 34 km, kwamen we aan de Bike-Wash.
Je kreeg een soort wasbeurt, maar dat was 15 minuutjes wachten, en dat deden we niet.
Hij was bijna niet veel, dus na de fiets wat afgespoten te hebben.
Reden we weer verder richting de auto.
De fietsen erop gezet, en dan vertrokken richting het kleine dorpje Sas Van Gent!!

Nu Hulst :
Rond half9 kwam Kurt Wauters mij ophalen, mijn pa kon niet fietsen,die kwam uit de nacht.
Hij was nog wat vroeger, dus hij moest even wachten.
Had mijn fiets nog niet van voor gezet.
Had hem ook nog even gevraagd wat dat zou kunnen zijn van mijn versnellingen.
En hij ging daar in Hulst eens kijken.
Na een tijdje kwamen we aan in Hulst.
We zagen onderweg ook nog Daniel Paelman, Imre Voermans en Wout Neyt rijden.
Die vertrokken met de fiets vanuit Sas naar hulst.
Dus die waren al opgewarmd hè.
Na wat praten met Kurt en ons omgekleed te hebben, vertrokken we richting de inschrijving.
Daar stonden de 3 mannen ook op ons te wachten.
Ik en Kurt gingen naar binnen voor ons in te schrijven, en daarna vertrokken we.
We gingen natuurlijk voor de 50 km.
Ze hebben ook nog gekeken naar mijn versnellingen, maar konden daar niks doen.
Het was vandaag een mooi parcours, maar het was vandaag voor mij een OFF-DAY.
Kwam vandaag niet vooruit.
Na ongeveer 3 km. gereden te hebben, reden de 3 mannen er mij en Kurt al af.
Ze waren te sterk, maar die hadden er ook al wat opzitten hè zei Kurt.
In de tocht zelf kwam ik ook niet vooruit.
Kurt heeft alsmaar gewacht op mij.
Op 1 keer na, want we reden alsmaar met een snelle meneer mee, maar die ging mij te snel.
Kwam Kurt dan nog tegen bij de bevoorrading.
Ik mocht altijd als eerste rijden, bij de technische stukken.
Ik ben daar goed in, en Kurt wat minder goed.
Na ongeveer 30km. gefietst, kwam ik aan de bevoorrading.
De 3-mannen stonden daar al, en Kurt ook.
De 3-mannen vertrokken al snel, anders kregen ze kou, en Kurt wachtte al de hele dag op mij.
Na veel te drinken , en een stuk of 5 bananen te gegeten te hebben, vertrokken we weer.
Het was nu nog 20 km., tog nog een eindje hè.
Na een tijdje kwamen we een bekende tegen.
En die vlamde nogal en het was : Danny Schaut
Dus die vlamde over ons, die konden we niet bijhouden.
Kurt zei tegen mij : Als ik te hard ga moet je het maar zeggen hè Dylan.
En ik zei ja : Komt voor elkaar Kurtje.
Na een tijd afgezien te hebben.
Kwamen we aan het moment van de dag de linie-dijk!!
Dat is voor de wedstrijd, nu zaterdag.
Iedereen is welkom hè.
Het is daar een heel mooi parcours.
Alsmaar bergop, en dan ook weer af.
Goed voor mensen die goed technisch zijn, en sterk!!!
Ik reed er wel snel over.
!!Het is wel een parcours dat mij moet liggen!!
Kurt zei dat ik er zeer goed over reedt.
Ik had daar ook een goed gevoel.
Ik hield er een goed gevoel aan over.
Dan na wat praten met Kurt en lachen natuurlijk.
Kwamen we eindelijk aan.
Daar moesten we zoeken naar de afspuitplaatsen.
Het was moeilijk vindbaar, maar uiteindelijk vonden we het.
Mijn ma kwam mij halen, want Kurt moest erna nog ergens naartoe.
We waren de fietsen aan het afspuiten, en hij spoot op mij, dus ik spoot terug hè!!
We hebben veel gelachen.
Mij ma wachtte op ons, want we gingen ons eerst gaan douchen.
We hebben eerst een half uur moeten zoeken waar ze douchen waren.
En dan uiteindelijk douchten we ons in een voetbal lokaal.
Ik dacht dat dat niet mocht.
Maar ja, we waren toch weer proper hè.
Na een tijdje gingen we terug richting mijn ma.
En ik bedankte dan Kurt.
Kurt heeft mijn fiets in zijn busje gezet, want mijn versnellingen deden het niet.
Mag er woensdag weeral om !

Kurt we hebben veel gelachen, en bedankt voor mijn vervoer hè!!
Tot Woensdag Kurt!!

Grts de fietser Dylan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten