11 november 2010

Mountainbike tocht in Astene-Deinze

Hallo allemaal,

Hier kunnen jullie eindelijk mijn verslag lezen van vorig weekend.
Hen het al alsmaar druk gehad met school !!

Rond de middag vertrokken, mijn pa had de vroegen, maar ze gingen hem al om 11 uur aflossen.
Dus hij was al redelijk vroeg thuis.
Dan even zitten denken waar we naartoe zouden gaan !!
Uiteindelijk mocht ik kiezen en ik koos voor : Astene-Deinze, De Godefroot-VTT
We waren ook redelijk snel vertrokken, want mijn pa had zijn fiets kleren al op zijn werk aangedaan.
En alles stond al klaar, dus na een tijdje vertrokken we richting Deinze-Astene.
Het zal wel zeer slecht liggen, want het had de afgelopen dagen flink geregend.

We kwamen daar aan, parkeerden ons.
Kleedde ons lekker warm aan, en namen dan de fietsen van het rek.
Dus we reden richting de start(inschrijving), en mijn pa zijn voor Derailleur was kapot.
Dus proberen rechtzetten, proberen maken, maar we kregen het echt niet voor elkaar.
Hij vroeg aan mij : Heb jij dat gisteren gedaan??(Ik ben de dag ervoor naar Schaut geweest, voor mijn pa zijn voorviel)
En hij dacht dat ik gevallen was, maar dat was niet zo.(Ik was niet gevallen).
We reden op het gemakje naar de fietsenstalling, en vroegen of er daar iemand ons kon helpen.
Maar er was daar niemand die ons kon helpen, uiteindelijk zeiden ze dat we naar een fietsenmaker in de buurt mochten gaan, dus ze legden dan uit waar dat was.
Uiteindelijk kwamen we bij de fietsenmaker aan, en we hadden geluk hij was open.
Dus mijn pa, ging naar binnen en vroeg voor te helpen.
Maar er was geen mecanicien, dus die meneer probeerde het te maken.
En uiteindelijk lukte het ook, het was niet 100 % gemaakt, maar toch beter.

Daarna terug gereden naar de fietsenstalling, en dan naar de inschrijf tafel.
We moesten een briefje invullen, want er was een mooie tombola.(Weeral niks gewonnen)
Dan ons ingeschreven, en onze fietsen gepakt, en vertrokken.
We gingen voor de tocht van de 50 km.
Vanaf het begin was het al in het veld.
Want de tent waar het inschrijven was, stond in het veld.
Dus ja, de eerste 3 km. reed mij pa met me mee.
En daarna heb ik alleen gereden, was duidelijk weer de betere deze dag.

Het lag zeer slecht, zeer drasserig!
Met veel mensen meegereden.
Sommige reed ik er ook af, en sommige ook niet.
Sommige stukken waren ook niet rij baar.
Het was soms gewoon tussen de maìs fietsen, op weilanden,...
Het was een zeer raar parcours, maar nogmaals wel slecht.
We moesten ook veel naar beneden, maar dju we moesten ook weer terug naar beneden hè.

Na ongeveer 26 km. achter te boeg te hebben, zag ik iemand met een fluovest op de weg staan.
En daar was de bevoorrading.
Het was redelijk druk.
Daar heel wat gedronken, en wat banaantjes gegeten.
Daar ook even gewacht op mijn pa.
En dan weer met ons 2-en vertrokken.

Maar we reden niet voor zo super lang met ons 2-en.
Opeens moesten we een stuk veld omhoog induiken.
En mijn pa zei tot straks hè, en ik reed weeral van hem weg.
Dus dan weer weggereden van mijn pa.

En dan reed ik weer alleen.
Maar ik reed niet lang alleen, want iedereen dat ik voorbij reed.
Die gingen in mijn wiel zitten, daar baalde ik wel van.
En daarna vlamde ze mij voorbij, maar dat pikte ik net.
Dus ik vlamde er weer over.
En ze konden lekker mijn achterwiel ruiken !!
HAHAHAHAHAHAHAHa, die stomme mensen .
Na de rust begon het pas echt slecht te worden.

Na een tijdje reed ik met een groepje mee, en ik vlamde er ook over.
Maar dat pikten ze ook niet.
Ik reed door alle plassen, om ze uit mijn wiel te rijden.
Maar het lukte niet.
Na een tijdje samen te rijden.
Zeiden ze ; Rij je mee.
Ik zei ja.
Dus ze vlamden flink door, op de weg en in het veld.
Ze reden constant tegen de 40 aan.
Dat was niet normaal, dat kon ik maar 3 km vol houden ongeveer.
En toen zzag ik ze kleiner, en kleiner worden!

Dus reed niet meer met hun mee.
En vlamde dan maar met 1 mannetje, en dat was niemand anders dan ... Dylan Soetens.

Na een tijdje, kwam ik uit het veld gereden, en wat zag ik.
Lekker, lekker, Aquarius stond daar .
Daar 5 minuutjes gestaan, en dan vertrokken.
We kregen ongeveer 5 km. in het bos rijden voorgeschoteld.
Dat was het mooiste van de dag .
Daar in het bos was het gewoon weg genieten.

Daar reed ik ook met een paar mee, maar opeens vertraagden ze, en kletsten ik ze uit het wiel.
Daarna hadden we nog een stukje veld, en weg.
En dan waren we er eindelijk.
Dan onze fietsen afgespoten, en gewacht op mijn pa.Na een tijdje kwam hij er aan .
!!! En wie er ook nog aan deelneemde was : Wouter Weylandt!!!!!!!
Die zagen we daar ook nog.

Na het afspuiten van de fietsen, naar binnen geweest, wat gedronken, en dan vertrokken.

Uiteindelijk hadden we 51,4km!!

Het was een slecht parcours !!
Dit weekend niet fietsen, want dan moet ik met de showband Pietenband spelen.

Tot de volgende,en bedankt voor het verslag(je) te lezen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten