23 januari 2011

Vtt tocht in Stekene

Hallo iedereen,

Gisteren redelijk vroeg opgestaan om te gaan mtben, maar toch maar rond 11 uur vertrokken richting Stekene.
Het was voor mij de eerste dag met mijn nieuwe fiets.(een cube ltd comp).
Dus we kwamen daar na een tijdje aan, toen moesten we wel nog een parking zoeken.
Maar deze keer moesten we niet lang zoeken, we konden gewoon voor het inschrijflokaal staan.
We hebben nog nooit zo dicht gestaan, dan hebben we de fietsen van het fietsenrek gedaan.
Dan ons lekker warm aangekleed(was niet zo warm), dan onze schoenen en helm aangedaan.
En dan reden we richting de inschrijving, daar hebben we onze fietsen op slot gedaan.
Dan ons ingeschreven, normaal kregen we een nieuw kaartje, maar dat kaartje was er nog niet.
Dan zijn we naar onze fietsen gegaan, ze genomen en dan vertrokken voor de eerste Cube rit.
Was wel spannend zo op een nieuwe fiets rijden, dat is altijd wel wat wennen hè.
Maar het ging wel lekker vandaag.
In het begin was het een tijdje op de weg, maar daarna konden we eindelijk het veld in.
Het lag op sommige stukken wel redelijk slecht, want het had afgelopen dagen veel geregend.
Ik en mijn pa hebben deze dag veel gelachen, gepraat,...
Het is altijd wel leuk dat je samen met je eigen pa kunt rijden hè.
Na ongeveer 20 km. in het veld gereden te hebben kwamen we eindelijk aan de bevoorrading.
Daar lekkere sportdrank gedronken + een super harde peperkoek(je moest super goede tanden hebben, te hard), en toch aardig wat banaantjes gegeten.
Dan ook even met de mensen van die organisatie gesproken, daarna hebben we eens gekeken om mijn voorvork eens wat losjes te maken.
Want mijn voorvork stond niet los, en dan rijdt dat niet zo lekker in het vel.
In mijn banden zat er ook te veel druk.
Maar dat konden we daar natuurlijk niet doen hè.
Dan na wat babbelen weer vertrokken voor nog 23 km. voor de boeg .
Het ging wel lekker vandaag, we reden wel flink door.
Na de bevoorrading was ik beter of ervoor.
Ik kreeg weer veel energie.
Nog iets over mijn fiets, schijfremmen zijn super.
Want als je je remmen dicht knijp dan sta je gelijk stil, en dat moet ook hè , dat is heel goed.
Het is gewoon een geweldige fiets, super licht.
Gewoon geweldig!!
Ben er heel tevreden over, en wil mijn ouders hier ook voor bedanken.
Dat ze mij een nieuwe fiets hebben gekocht.
Na ongeveer 41,5 km. gereden te hebben in het veld.
Toen vroeg ik aan mijn pa kom eens naast mij gereden.
Dus we hadden het over mijn fiets, en over hot-dogs.
Want aan de aankomst kon je hot-dogs kopen.
Ik zei : Als ik je eraf krijg, hoeveel hot-dogs krijg ik dan ?
Mijn pa zei toen : Je zal veel moeten doen, maar mij krijg je e vandaag niet af.
Ik heb heb er ook niet afgereden deze dag.
dus na een tijdje zei ik iets tegen mij en hij antwoordde.
Tijdens dat hij tegen mij sprak, viel ik aan.
En ik zag toen een bord met erop : NOG 1 KILOMETER!!
Dus ik reed alles uit mijn lijf , en mij pa ook.
Ik reedt constant 37,38 km/u, en mijn pa 40 km/u
Maar hij kwam er niet meer bij, dus ik nam veel risico's, vlamde door de bochten die we nog hadden.
En opeens kwamen we aan de meet.
Dus reedt ik in de afspuitplaats, en mijn pa kwam er naar een tijdje ook aan.
En hij moest lachen.
Dus dan onze fietsen afgespoten.
Dan 2 hamburgers gegeten.
Vandaag hadden we 43 km en een gemiddelde van 20,8 km/u
En dan naar de auto gereden, ons klaargemaakt om naar huis te gaan.
En dan vertrokken naar huis want hadden nog een druk programma.
- eerst douchen
-dan naar de nieuwjaarsreceptie van de tourclub
- dan naar de chinees met de tourclub
- en dan nog naar popstars gekeken(YES, DEAN HEEFT GEWONNEN)
Zondag programma zag er als volgt uit :
- eerst leren
-dan naar de Showband
-dan naar de cross gekeken
- dan normaal fietsen afkuisen, maar dat deed mijn pa

Zo dit was mijn verslagje, tot de volgende maar weer hè

1 opmerking:

  1. Hoi Dylan,

    Een mooi debuut op je nieuwe mountainbike. Volgende keer wel zelf je fiets afkuisen hoor je moet één worden met je materiaal als je een echte coureur wilt worden (haha)denk dat ik mijn fiets ook een keer langs breng bij je pa na een moddertochtje. Mijn mtb is donderdag of vrijdag klaar als het goed is. Fietsen zit er alleen nog even niet in.

    Groeten,

    Angelo.

    BeantwoordenVerwijderen